Slaget om Onsøy

Hele 69 spillere stilte til start i det flotte været på 2 golfbaner som viste seg fra sin beste side. Nå skulle “Slaget om Onsøy” spilles og det var bygget opp til kamp og en morsom turnering mellom Onsøy GK og Huseby & Hankø GK.

Runde 1 ble spilt på HHG i god temperatur og med en fin bane. Spillerne fikk startpakke med en bag, drikkeflaske og frukt.

Runde 2 ble spilt på Onsøy GK i strålende sol med middag etter runden og foredrag og vinsmaking av Christer Berens.

Det ble arrangert Longest drive for dame og herre begge dager + Closest to pin i felles klasse begge dager.

Under middag ble Johnny Arntzen hylle som Æresmedlem på Onsøy Gk og klubbspiller for HHG. Johnny fyller 85 år 13 september og ble overrakt blomster fra klubbene.

HHG leder kampen etter runde 1 med 20-18 sin favør.
Det var dermed duket for skikkelig kamp søndag på Onsøy og etterhvert som resultatene tikket inn fikk vi en suveren vinner på Onsøy GK.

Onsøy Golfklubb går av som Onsøy’s beste golfklubb og vinner kampen 53-23 etter 2 runder.
Gratulerer alle spillere som bidro til seieren og leder Ole-Kristian Arnesen kunne stolt ta imot pokalen som nå vil stå i klubbhuset til Onsøy GK i 1 år.

Etter Christer Berens sitt foredrag var det loddtrekning. Det ble loddet ut 2 stk vinflasker fra Christer Berens, en golfbag og 1 stk opphold for 2 personer på Son Spa.

Resultater:
Longest drive dame lørdag: Iren Lyngnes
Longest drive herre lørdag: Fredrik Fjærå
Closest to pin lørdag: Hans Jacob Mathisen (1,98 m)

Longest drive dame søndag: Susanne Lynum
Longest drive herre søndag: Ola Dahl Jensen
Closest to pin søndag: Jan Myhre (1,68 m)

Topp 3 klasse A:
1. Roger Johansen – 135 slag
2. Torbjørn Kristiansen – 141 slag
3. Fredrik Fjærå – 141 slag
Se hele resultatlisten her.

Topp 3 klasse B:
1. Bernt Gunnar Holme – 70p
2. Per Holger Torp – 67p
3. Jens Petter Krathe – 66p
Se hele resultatlisten her

Vi takker alle spillere og de som har arrangert turneringen, maten og banen for den fantastiske jobben og hjelpen.

Vi gleder oss allerede til neste år.

Johnny_Arntzen