Klubbmesterskap 2020

Vi ønsker alle velkommen til Klubbmesterskapet 2020.
Det er 80 stk påmeldt og vi håper på god flyt i flightene.
Lørdag starter Klasse A først med Stableford klassen til slutt.
Søndagen snur vi klassene med Stableford ut først og Klasse A til slutt.
Det vil bli fortløpende premieutdeling når klassene kommer inn søndag.

VIKTIG:
– Oppmøte minimum 20 min før starttid for utlevering av scorekort.

– Skriv tydelig på scorekortet. Ingen bytter scorekort men du skal skrive for en markør og underskrive ditt eget kort. Spiller og markør “evt.hele flighten hvis 3 stk” skal samlet levere scorekort på turneringsrom for innlesing av scorekort etter runden.
Score leses opp og tastes inn i systemet.

– Betaling kr. 150,- for begge dager kan gjøres på forhånd til VIPPS nr. 87716 eller kontant ved oppmøte. Vipps kvittering vises frem ved oppmøte.

– Biler er kun tillatt i klassene senior og stableford. Legeattest må fremvises ved innregistrering. Bil må dere selv bestille via Proshop.

– Lokal regel “E-2 Rengjøre ball” innføres under Klubbmesterskapet pga meldt mye regn før turnering. Se tekst under, info vil også stå på scorekort som blir utlevert.

Når en spillers ball ligger i det generelle området klippet i fairway høyde eller lavere, kan ballen markeres, løftes, rengjøres og plasseres tilbake uten straff.

Straff for å spille ball fra et feil sted ved brudd på lokal regel: Generell straff etter regel 14.7a.

Det betyr at du under Klubbmesterskapet kan markere ballen og rengjøre ballen. Ballen skal plasseres tilbake samme sted den lå.
Dette gjelder kun i gress som er klippet i fairway høyde og lavere. Altså IKKE i rough!

Skulle noe være uklart? Ta kontakt med turneringsledelsen.

Vi ønsker alle lykke.

Turneringskomite