Norsk Senior Golf

Ola Bøe – Klubbkontakt Onsøy GK Foto: NSG

NSG hadde i fjor ca 2800 medlemmer. Alle over 50 som er medlem i golfklubb tilsluttet Norsk Golfforbund kan bli medlem.
Pr i dag er 20 Onsøy-spillere innmeldt i NSG og det ville være hyggelig med flere.

Medlemskap koster kr 800. Det inkluderer et fordelskort som gir inntil 50% rabatt på greenfee på en rekke baner. Formålet er å tilrettelegge individuelle og lag-turneringer og NSG seniormesterskap NM for damer og herrer over 50. NSG tar også ut spillere/ag som representerer Norge i landskamper og i internasjonale seniormesterskap. Dessuten arrangeres flere, populære golfturer/turneringer utenlands hvert år.

Onsøy GK vil i år stille i senior-NM for lag (starter i 3.divisjon). Turneringen går i Skjeberg 12. og 13.8. Det er 4 som tas ut til laget og det spilles slaggolf. Første dag 2 Fourball og andre dag 4 singler.

Videre er det planen å stille lag i 2.divisjon i Lagserie Match. Det spilles matchplay mot andre lag i Østfold. Det er 4 som spiller hver kamp (6 kamper), men fritt til å bytte spillere. Det kan meldes på enten Mix-lag eller rent damelag, avhengig av interessen.

For dere som ønsker å konkurrere mer i individuell slaggolf enn det som tilbys gjennom Østfold Seniorgolf, arrangerer NSG i år ca 130 individuelle turneringer (Senior Tour). Mange av disse kortreist i Østfold og de aller fleste i Østlandsområdet ellers. Det spilles i 6 forskjellige klasser (felles for herrer/damer) inndelt etter handicap-nivå helt opp til 36. Det føres Order-of-merit-lister for klassene. Åpningsturneringen i år skal være på Huseby-banen fredag 21.4. Deretter blir det turneringer på Onsøy og Skjeberg helgen 6. og 7.5. Terminlisten ligger allerede i Golfbox og all påmelding kan gjøres der.

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding fra de som ønsker å bli med på Lagserie Match, som er både sosialt hyggelig og passer for alle hcp-kategorier og begge kjønn. Kan du spille bare noen få runder er det helt OK. Kampoppsett og påmeldingsfrist ligger fortsatt noen uker fram i tid, og mer info blir sendt til de som melder seg.

Kontakt gjerne Ola Bøeadvokat.boe@gmail.com eller 95848100, og husk å sjekke de nye hjemmesidene til www.seniorgolf.no.