Pro’er fra 2019

Vi er stolte av å endelig kunne presentere våre Pro’er for Onsøy Golfklubb og Huseby & Hankø Golfklubb.

Sander Solberg sa opp si stilling i oktober 2018 og vi startet umiddelbart å se på hva vi ønsker for våre klubber.
Klubbene ønsker å satse mer på juniorer, nybegynnere og oppfølging av våre medlemmer.

Det ble sendt ut stillings annonse og vi fikk ikke flere søknader og mange interessante kandidater. Til slutt endte vi opp med 3 kandidater som vi tok en nærmere prat med.

Martin Grythe har blitt ansatt som Head Pro og vi gleder oss masse til et spennende samarbeid. Martin var senest Pro på Grønmo GK og tidligere vært 16 år i Borre, Tyrifjorden og Ballerud. På vinterstid jobber Martin for Golf Plaisir. Han har hatt verv som Leder i valgkomiteen for PGA of Norway og vært Forbundskaptein-Trener i NGF.
Martin vil ha ansvar for alle treningsgrupper, protimer og kommer til oss i slutten av mars.
Vi ønsker Martin velkommen til oss og gleder oss til å starte arbeidet.

Nytt av året er at vi også har assisterende Pro og har engasjert Elizabeth Vinter i denne rollen. Elizabeth er utdannet Pro og har tidligere jobbet på Oslo GK, Ballerud GK, Bærum GK og Bayberry Hills & Blue Rock GC. Elizabeth er et kjent ansikt i juniorgruppa. Hun vil nå ha ansvaret for juniorene igjennom vinteren og være assistent til Martin under året.

Sammen vil disse samarbeide med gruppetreninger, protimer, VTG-kurs og oppfølging.

Vi gleder oss til å komme igang.

PS! Første møte med pro vil bli i slutten av mars/førsten av april.
Vi vil da innkalle til medlemsmøte med presentasjon/bli kjent og gå igjennom nye golfregler for sesongen 2019.